Pagini

Wednesday 20 July 2011

”Un veac de singurătate” - Gabriel Garcia Marquez

Tocmai am citit un review la această carte, care, de altfel, mi-a reamintit cât de plăcută este și cât de mult a însemnat pentru mine acest roman istoric, de dragoste...

Îmi amintesc cât de plictisită eram când am luat ”Un veac de singurătate” în mână. Mătușa mea, profesoară, călătorește destul de mult, și mă lasă să am grijă de animale în lipsa sa. Deseori petrec mult timp prin mormanele de cărți aflate peste tot, după ce termin îndatoririle de nepoată ascultătoare ce sunt. În ziua aceea nu aveam chef de nimic, nu simțeam că mă voi putea concentra asupra cuvintelor. Dar o carte lăsată pe noptieră mi-a atras privirea. Coperta(identică cu cea de mai sus) nu-mi spunea nimic. Gabriel Garcia Marquez? Sună cunoscut... Cred că auzisem prin clasă un zvon(cât de mic) despre acest autor, dar tot nu știam dacă să citesc sau nu...

Primele pagini, atât de seci și RECI mă făceau să regret că am pus mâna pe acest roman. De ce tocmai acesta? Dar am continuat să citesc(cred că mai mult de lene, să nu caut altceva mai bun). Ei bine, acum nu-mi pare rău deloc că s-a întâmplat să citesc povestea unui sat, a unei familii(Buendia) scrise cu atâta farmec. N-aș putea să povestesc ceea ce am văzut cu ochii minții când am citit ”Un veac de singurătate” pentru că nu este vorba despre un singur erou, și o simplă acțiune(poate doar daca vorbim despre timp și efectele sale asupra lumii), ci sunt prezentate o sumedenie de întâmplări, aparent fără nicio relevanță, dintr-o lume latino-americană.

Vă invit să savurați și dumneavoastră tradițiile și mentalitățile unei comunități din America de Sud, din vremuri apuse de mult!

Puteți citi și online, pe scribd. Spor!

No comments:

Post a Comment