Pagini

Friday 5 August 2011

”Cronica unei morți anunțate” - Gabriel Garcia Marquez

O carte veche, fără coperți frumoase, ba mai mult zdrențăite, mereu ascunde o poveste bună. La fel s-a întâmplat acum câțiva ani, când îmi pierdeam timpul printre rafturile Bibliotecii Județene și singura carte rămasă pe masa de lângă geam, ce nu lăsa să se vadă un titlu sau un  nume de autor, mi-a atras atenția atât de mult, încât am decis să o deschid. Inițial am vrut să citesc un paragraf, să-mi fac o idee despre genul scrierii, dar parcurgând rândurile șterse de vreme, am constatat că rămăsesem destul de mult țintuită de scaunul rece de lemn bătrân.
Povestea este atât de captivantă și de frumos scrisă, la fel ca toate celelalte lucrări ale lui Marquez, de altfel, încât m-am îndrăgostit imediat de text. Șirul epic e simplu: doi frați doresc să ucidă bărbatul care a dezonorat-o pe sora lor. Mai interesant e că cei doi frați Vicario anunță pe toți cei pe care îi întâlnesc că merg să îl omoare pe Santiago Nasar, parcă dorind să îl avertizeze pe acesta, să fugă sau să se pregătească cumva, știind că Angela, sora lor, nu a spus numele adevăratului ei iubit secret.

Recomand tuturor iubitorilor de literatură bună!
Poți citi și online, pe Biblioteca online cu cărți electronice!

No comments:

Post a Comment