Pagini

Wednesday 30 May 2012

”Pe aripile vântului” - Margaret Mitchell

Nu am mai scris de ceva timp pe aici, așa că, pentru a mă revanșa, vă voi descrie pe scurt una din cărțile care mi-au ”invadat” viața!

Este vorba de singurul roman scris de Margaret Mitchell, ”Pe aripile vântului”, pe care inițial nu doream să o cumpăr; a fost o pură întâmplare să mă trezesc cu ea în mână, după ce o cumpărasem deja, și începeam să mă întreb cum de am ales altceva decât trebuia?! Eu doream să citesc ”La răscruce de vânturi” de Emily Bronte, dar vorbind la telefon, și oarecum grăbindu-mă, nu am băgat de seama ce am luat. Auzisem că este foarte captivantă povestea de la prietena mea, Denisa, așa că am început să citesc...
Și am tot citit, printre râsete și lacrimi, până la ultimul cuvânt...

Scarlett O'Hara, fată de 17 ani, îndrăgostită de Ashley Wilkes, logodit cu Melanie Hamilton, îi declară acestuia că îl iubește și că vrea să fie soția lui. Ashley, om cu onoare, îi spune că nu poate face așa ceva, deși ține la ea, pentru că este deja logodit. Rhett Butler, personaj renegat de toate familiile bune pentru lipsa lui de onoare și bun-simț, aude toată conversația celor doi.

Sună ca o telenovelă, și cam asta este, într-un final, dar o telenovelă mai delicioasă decât oricare alta.

Rănită în orgoliul ei, Scarlett decide să se căsătorească cu Charles Hamilton, fratele Melaniei, pentru a-l face gelos pe Ashley, dar căsătoria ei nu dură mult, că Charles, plecat în războiul dintre confederați și yankei, moare, lăsând-o cu un băiețel la fel de fricos ca și tatăl lui. Depresivă, ea pleacă în Atlanta să locuiască cu Melanie și mătușa Pittypat, unde are nenorocul să îl reîntâlnească pe Rhett Butler, acum om curajos, ce forța Blocada să aducă Confederației cele mai rafinate materiale pentru rochii, alimente și obiecte de uz casnic.

În fața lui Rhett, Scarlett nu se poatea preface, și în ochii lui tot timpul apărea așa cum era ea, impulsivă, nervoasă pe tradiții și regulile societății. Relația celor doi era mereu bazată pe ironii, glume și Scarlett tot timpul se indigna când Rhett spunea adevărul despre ea.

Când Melanie a născut pe micuțul Beau, yankeii intraseră în Atlanta, Rhett Butler le-a ajutat să plece spre Tara, dar a părăsit-o pe Scarlett în mijlocul drumului spre a se înrola în armată, după ce i-a declarat iubirea lui. Scandalizată, slăbită de lipsa mâncării și a apei, Scarlett a reușit să ajungă la Tara, unde însă nu o așteptau decât alte probleme. Mama ei murise, tatăl înnebunise, surorile îi erau bolnave, sclavii eliberați, bumbacul ars, găinile furate...

Trecând cu greu prin foametea de la Tara, cu muncile dure ale câmpului și vizitele yankeilor și ale soldaților confederați ce se opreau după mâncare, Scarlett și-a jurat că nu va mai răbda niciodată de foame, indiferent ce compromisuri va trebui să facă.

Așadar plecă spre Atlanta, cu gândul să se căsătorească cu Rhett. Dar lucrurile nu au mers atât de bine... Butler era în închisoare, iar singura opțiune ca ea să scape Tara de datorii era să se căsătorească cu Frank Kennedy, logodnicul surorii ei, Suellen.

Din momentul acela, Scarlett O'Hara s-a schimbat cu totul. Foamea de bani ce o avea a făcut-o să își cumpere un gater cu cherestea, să își întrețină singură afacerea, chiar dacă lumea o vorbea de rău. Între timp, Rhett reveni în viața ei, fiind unul dintre puținele persoane în fața cărora putea fi ea însăși.

După ce Frank a fost omorât, Rhett a mers direct la Scarlett și a cerut-o în căsătorie. Mariajul lor a fost cel mai plăcut din toate, Rhett fiind cel mai bogat om din Confederație, oferindu-i soției lui orice ar fi vrut inima ei.

Ultima parte o las să fie surpriză pentru voi, cei care nu ați citit încă acest roman, și vă garantez că nu vă va părea rău.

Ce mai doream să spun e că mie Scarlett mi-a plăcut ca personaj, chiar dacă prietena mea, Denisa, spune că este materialistă și ipocrită. Eu sunt de părere că sărăcia pe oricine ar fi transformat, mai puțin pe cei cu un caracter foarte bine conturat, cum ar fi Melanie Hamilton.

Scarlett este de fapt o persoană naivă, sigură pe ce vrea, optimistă și perseverentă. Greșeala ei este că nu gândește de mai multe ori o problemă, și lasă viața să treacă pe lângă ea...

Vă recomand!!

No comments:

Post a Comment